Area bouwt modern klantencontactcentrum op milieustraat in Hoogeveen

Emmen 9 november 2016: Op de milieustraat in Hoogeveen is Area gestart met de bouw van een modern klantencontactcentrum. Hier kunnen inwoners met al hun vragen over het scheiden van afval terecht. De tijdelijke weegbrugunit wordt gesloopt, hiervoor in de plaats komt het nieuwe gebouw, dat naar verwachting in december 2016 wordt opgeleverd.

Area wil inwoners maximaal ondersteunen in het scheiden van afval. Dit kan thuis, op de sorteerstraten nabij winkelcentra en natuurlijk ook op de milieustraat van Area. Daardoor kan van afval weer nieuwe grondstoffen worden gemaakt. Op de milieustraat in Hoogeveen wil Area nu een volgende stap zetten in die serviceverlening, met het bouwen van een modern klantencontactcentrum.

Modern gebouw, goede service

Vanuit het nieuwe gebouw bedienen medewerkers straks de weegbrug en kunnen inwoners terecht voor tips en adviezen over het scheiden van afval. Hiermee verhoogt Area de service aan de gemeente en haar burgers en worden werkplekken gecreëerd die passen bij het arbobeleid van Area. Daarnaast krijgt de ICT-ondersteuning, die nodig is voor de moderne inzamellogistiek een plek in het nieuwe  gebouw.

Normale openingstijden

Als gevolg van de sloop- en bouwwerkzaamheden zullen inwoners uit Hoogeveen die hun afval komen brengen enige hinder ervaren. De milieustraat blijft gedurende de bouwperiode gewoon geopend, volgens de normale openingstijden. Voor de overlast en als dank voor het scheiden van afval deelde Area vandaag bloembollen aan bezoekers uit.